Typ tekstu: Książka
Autor: Basztura Czesław
Tytuł: Komputerowe systemy diagnostyki akustycznej
Rok: 1996
systemy rozpoznawania dzielą się na: systemy bez uczenia, systemy uczące się z "nauczycielem" oraz systemy samouczące się. Do podjęcia decyzji o przynależności obrazu x do danej klasy m, systemy bez uczenia wykorzystują aprioryczny opis klas wystarczający do tego, aby potencjalny ciąg rozpoznawanych obrazów mógł być jednoznacznie sklasyfikowany w obrębie ustalonej przestrzeni klas. Systemy uczące się tworzone są wówczas, gdy nie dysponujemy a priori wystarczającymi opisami przestrzeni parametrów i przestrzeni klas. Istotą systemów uczących się jest to, że informacje potrzebne do opisu klas uzyskiwane są na etapie uczenia, czyli pewnego treningu z wykorzystaniem ciągu uczącego CU (4.5). Uczenie ma głównie na
systemy rozpoznawania dzielą się na: systemy bez uczenia, systemy uczące się z "nauczycielem" oraz systemy samouczące się. Do podjęcia decyzji o przynależności obrazu x do danej klasy m, systemy bez uczenia wykorzystują aprioryczny opis klas wystarczający do tego, aby potencjalny ciąg rozpoznawanych obrazów mógł być jednoznacznie sklasyfikowany w obrębie ustalonej przestrzeni klas. Systemy uczące się tworzone są wówczas, gdy nie dysponujemy a priori wystarczającymi opisami przestrzeni parametrów i przestrzeni klas. Istotą systemów uczących się jest to, że informacje potrzebne do opisu klas uzyskiwane są na etapie uczenia, czyli pewnego treningu z wykorzystaniem ciągu uczącego CU (4.5). Uczenie ma głównie na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego