są już nadrzędne kryteria, określające pozycjonowanie produktu, a także styl formalny kampanii. Najczęściej wykorzystywane kategorie relacji między elementami sloganu a samym sloganem i obrazem kodowanym w wiadomości, przedstawiają się następująco: <br>1, <br>związek dwuznaczności lub wieloznaczności <br>Popieram POP i rok (Ad Fabrika). <br>Okap, który wciąga jak historia miłosna (Zebra). <br>2, <br>związek przyczynowości <br>Polar. Ten chłód się opłaca (Fart).<br>50 litrów powietrza może starczyć na całe życie (Publicis). <br>3, <br>związek porównawczy <br>1000 spraw. Jedna Idea. (Ad Fabrika). <br>Jedziesz, jedziesz, jedziesz. Mówisz, mówisz, mówisz. (Ad Fabrika).<br><page nr=173><br> 4,<br> apel lub sugestia <br>No to Frugo. (Grey)<br> Za tych co nad morzem. (Publicis). <br>5, <br>odniesienie do zmiany