Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
droga do TQM wiedzie przez doskonalenie i rozwój koncepcji zawartych w normach ISO serii 9000 i pokrewnych, ustanowionych w 1987r. przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną. TQM jest zbyt złożoną i dopiero powstającą koncepcją najnowocześniejszego typu zarządzania jakością, stąd nie można podać jej wyczerpującej charakterystyki. Ponadto, występują różnice poglądów, interpretacji, akcentów i przyjmowanych założeń, dotyczące samej idei TQM. Podejmowane są próby budowania założeń TQM metodą kompilacji wielu wybranych propozycji, zawartych w znanych koncepcjach autorskich, a ogólnie w piśmiennictwie kwalitologii. Brak koncepcji przewodniej, opartej na podstawach naukowych powoduje, że tak formułowane założenia TQM są często fragmentaryczne, niespójne, rozmyte i hasłowe. W istniejącej postaci założenia
droga do TQM wiedzie przez doskonalenie i rozwój koncepcji zawartych w normach ISO serii 9000 i pokrewnych, ustanowionych w 1987r. przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną. TQM jest zbyt złożoną i dopiero powstającą koncepcją najnowocześniejszego typu zarządzania jakością, stąd nie można podać jej wyczerpującej charakterystyki. Ponadto, występują różnice poglądów, interpretacji, akcentów i przyjmowanych założeń, dotyczące samej idei TQM. Podejmowane są próby budowania założeń TQM metodą kompilacji wielu wybranych propozycji, zawartych w znanych koncepcjach autorskich, a ogólnie w piśmiennictwie kwalitologii. Brak koncepcji przewodniej, opartej na podstawach naukowych powoduje, że tak formułowane założenia TQM są często fragmentaryczne, niespójne, rozmyte i hasłowe. W istniejącej postaci założenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego