Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 12.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
odgrywany na polskich weselach "Biały miś". Szczególnego rodzaju przebój, który w latach 60. funkcjonował w śpiewniku więziennym, ale wykonywany był także za Oceanem przez zespoły polonijne na przemian z innym hitem "Kto ukradł kiszkę".

Na płycie Tymona pojawiają się różne tropy szeroko rozumianej kultury rodzimej: bohater masowej wyobraźni Adam Małysz; przytłaczająca architektura świątynnego kompleksu w Licheniu, dokąd, jak śpiewa Tymon, ewakuuje się Watykan; pseudopatriotyczna tromtadracja starych i nowych nacjonalistów, którzy krzyczą, że Żydzi, geje i masoni chcą "dymać orła białego"; wreszcie nowy obyczaj wyznawania miłości przez Internet.

Błazeńska formuła pozwala swobodnie dystansować się do wszystkiego - poczynając od poglądów politycznych, poprzez pokazową
odgrywany na polskich weselach "Biały miś". Szczególnego rodzaju przebój, który w latach 60. funkcjonował w śpiewniku więziennym, ale wykonywany był także za Oceanem przez zespoły polonijne na przemian z innym hitem "Kto ukradł kiszkę".<br><br>Na płycie Tymona pojawiają się różne tropy szeroko rozumianej kultury rodzimej: bohater masowej wyobraźni Adam Małysz; przytłaczająca architektura świątynnego kompleksu w Licheniu, dokąd, jak śpiewa Tymon, ewakuuje się Watykan; pseudopatriotyczna tromtadracja starych i nowych nacjonalistów, którzy krzyczą, że Żydzi, geje i masoni chcą "dymać orła białego"; wreszcie nowy obyczaj wyznawania miłości przez Internet.<br><br>Błazeńska formuła pozwala swobodnie dystansować się do wszystkiego - poczynając od poglądów politycznych, poprzez pokazową
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego