Typ tekstu: Książka
Autor: Czapski Józef
Tytuł: Patrząc
Rok wydania: 1996
Lata powstania: 1958-1960
jest ona czy nie jest punktem wyjścia dla samego artysty".
Przyjmując tę formułę, możemy mówić, że są abstrakcyjne obrazy nie
tylko Malewicza czy Mondriana i ich następców lub obrazy taszystów, ale
i niektóre płótna Picassa,
nie mówiąc już o Villonie, Bissi`erze i de Staëlu.


Purytanie i szaleńcy

Wróćmy do "purytanów". Malewicz wystawia w 1913 roku w Moskwie swój
czarny kwadrat na białym tle. Wywołuje zrozumiałą sensację. Koło 1918
roku maluje biały kwadrat na białym tle, zaledwie różniące się
odcieniem bieli. Ten szczyt abstrakcyjnej ascezy wisi w Museum of
Modern Art w New Yorku, tylko że już nie widać śladu różnicy
jest ona czy nie jest punktem wyjścia dla samego artysty".<br> Przyjmując tę formułę, możemy mówić, że są abstrakcyjne obrazy nie<br>tylko Malewicza czy Mondriana i ich następców lub obrazy taszystów, ale<br>i niektóre płótna Picassa,<br>nie mówiąc już o Villonie, Bissi`erze i de Staëlu.&lt;/&gt;<br><br><br>&lt;div&gt;&lt;tit&gt;Purytanie i szaleńcy&lt;/&gt;<br><br> Wróćmy do "purytanów". Malewicz wystawia w 1913 roku w Moskwie swój<br>czarny kwadrat na białym tle. Wywołuje zrozumiałą sensację. Koło 1918<br>roku maluje biały kwadrat na białym tle, zaledwie różniące się<br>odcieniem bieli. Ten szczyt abstrakcyjnej ascezy wisi w Museum of<br>Modern Art w New Yorku, tylko że już nie widać śladu różnicy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego