Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
nie stając się przez to nimi skalana, tak samo
'człowiek pustki' swobodnie porusza się po wszystkich światach transmigracji.
W tym kontekście Linji nauczał, że "wkracza on do świata głodnych duchów
i staje się nimi". Zgodnie z nauką Sutry Girlandy Kwiatów "jedno jest
wszystkim, a wszystko jest jednym", a więc 'człowiek pustki' zawiera w sobie
wszystko inne i sam zawiera się we wszystkim innym na zasadzie 'absolutnie
sprzecznej samotożsamości'. 'Człowiek pustki' jest tożsamy z 'pustką'

w sposób absolutnie sprzeczny, czyli nadal jest człowiekiem o indywidualnych
cechach, będąc w stanie nieustannej aktywności.
Czasami Linji podkreśla absolutną spontaniczność 'człowieka pustki',
który do niczego się
nie stając się przez to nimi skalana, tak samo <br>'człowiek pustki' swobodnie porusza się po wszystkich światach transmigracji. <br>W tym kontekście Linji nauczał, że "wkracza on do świata głodnych duchów <br>i staje się nimi". Zgodnie z nauką Sutry Girlandy Kwiatów "jedno jest <br>wszystkim, a wszystko jest jednym", a więc 'człowiek pustki' zawiera w sobie <br>wszystko inne i sam zawiera się we wszystkim innym na zasadzie 'absolutnie <br>sprzecznej samotożsamości'. 'Człowiek pustki' jest tożsamy z 'pustką' <br>&lt;page nr=227&gt;<br>w sposób absolutnie sprzeczny, czyli nadal jest człowiekiem o indywidualnych <br>cechach, będąc w stanie nieustannej aktywności. <br>Czasami Linji podkreśla absolutną spontaniczność 'człowieka pustki', <br>który do niczego się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego