Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
tutaj przebiegają linie konfliktu Herzoga ze swoją współczesnością i - biorąc zwłaszcza pod uwagę jego wczesne filmy - przyszłością.
We wstępie Petera C. Seela do niedawno wydanej w Polsce książki z artykułami o Herzogu (Werner Herzog, Kraków 1994) czytam: "Czy [Herzog] jest narratorem postmodernistycznym? Z pewnością nie jest niewolnikiem ciasnego modernistycznego modelu racjonalności. Stawia czoła temu, co zagadkowe, mityczne, temu co rozsadza racjonalnie zorganizowane społeczeństwo." Otóż niezależnie od słuszności tej cząstkowej odpowiedzi, niezależnie od opozycji racjonalne - mityczne, Herzog został tu skonfrontowany ze sposobem myślenia o sztuce, który w sposób najbardziej skrajny jest mu obcy i wrogi. Myślę, że w znacznie wyższym stopniu niż
tutaj przebiegają linie konfliktu Herzoga ze swoją współczesnością i - biorąc zwłaszcza pod uwagę jego wczesne filmy - przyszłością.<br>We wstępie Petera C. Seela do niedawno wydanej w Polsce książki z artykułami o Herzogu (Werner Herzog, Kraków 1994) czytam: "Czy [Herzog] jest narratorem postmodernistycznym? Z pewnością nie jest niewolnikiem ciasnego modernistycznego modelu racjonalności. Stawia czoła temu, co zagadkowe, mityczne, temu co rozsadza racjonalnie zorganizowane społeczeństwo." Otóż niezależnie od słuszności tej cząstkowej odpowiedzi, niezależnie od opozycji racjonalne - mityczne, Herzog został tu skonfrontowany ze sposobem myślenia o sztuce, który w sposób najbardziej skrajny jest mu obcy i wrogi. Myślę, że w znacznie wyższym stopniu niż
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego