Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
Krasińskiego, o jakim pisał Raszewski w cytowanej rozprawie dotyczącej Mickiewicza i Słowackiego. Atmosferę wpisanego w Nie-Boską komedię spektaklu narzuca przede wszystkim głos.
Przy inscenizacjach romantycznego dramatu akustyczne pomysły opierały się z reguły na nowo wprowadzanych możliwościach technicznych teatru - stąd tyle w nich burz, gromów bębnów itd. Zupełnie inna jest ranga i "hierarchia akustyczna" w Nie-Boskiej komedii. Sygnalizuje ją już początek dramatu - zanim cokolwiek ukaże się na scenie wyobraźni, słychać chór Złych Duchów, zanim przemówią osoby realne - słychać słowa przelatującego nad nią Anioła Stróża. Można tu wskazać podobieństwa z początkiem III części Dziadów, ale dalsze partie dramatu odmiennie ustanawiają rangę
Krasińskiego, o jakim pisał Raszewski w cytowanej rozprawie dotyczącej Mickiewicza i Słowackiego. Atmosferę wpisanego w Nie-Boską komedię spektaklu narzuca przede wszystkim głos.<br>Przy inscenizacjach romantycznego dramatu akustyczne pomysły opierały się z reguły na nowo wprowadzanych możliwościach technicznych teatru - stąd tyle w nich burz, gromów bębnów itd. Zupełnie inna jest ranga i "hierarchia akustyczna" w Nie-Boskiej komedii. Sygnalizuje ją już początek dramatu - zanim cokolwiek ukaże się na scenie wyobraźni, słychać chór Złych Duchów, zanim przemówią osoby realne - słychać słowa przelatującego nad nią Anioła Stróża. Można tu wskazać podobieństwa z początkiem III części Dziadów, ale dalsze partie dramatu odmiennie ustanawiają rangę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego