Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
sprzedażą niż z zyskiem. Z tego prostego modelu wynika jeden zasadniczy wniosek: przedsiębiorstwo maksymalizujące sprzedaż będzie produkowało więcej i być może sprzedawało nieco taniej niż przedsiębiorstwo maksymalizujące zysk. Niższe ceny pobierane przez przedsiębiorstwo maksymalizujące sprzedaż nie są jednak pewne, gdyż zwiększonej sprzedaży towarzyszą z reguły zwiększone wydatki na promocję, np. reklamę. Zależności między utargiem ze sprzedaży a wielkością produkcji zaprezentujemy graficznie (rys. 6.35) w ramach podsumowania omawianych koncepcji.
Argumentacja W.J. Baumola była później dosyć często kwestionowana. Ponadto sporą popularność zyskał pogląd, zgodnie z którym maksymalizację sprzedaży można traktować jako środek prowadzący do maksymalizacji przyszłych zysków. Z kolei sam Baumol
sprzedażą niż z zyskiem. Z tego prostego modelu wynika jeden zasadniczy wniosek: przedsiębiorstwo maksymalizujące sprzedaż będzie produkowało więcej i być może sprzedawało nieco taniej niż przedsiębiorstwo maksymalizujące zysk. Niższe ceny pobierane przez przedsiębiorstwo maksymalizujące sprzedaż nie są jednak pewne, gdyż zwiększonej sprzedaży towarzyszą z reguły zwiększone wydatki na promocję, np. reklamę. Zależności między utargiem ze sprzedaży a wielkością produkcji zaprezentujemy graficznie (rys. 6.35) w ramach podsumowania omawianych koncepcji.<br>Argumentacja W.J. Baumola była później dosyć często kwestionowana. Ponadto sporą popularność zyskał pogląd, zgodnie z którym maksymalizację sprzedaży można traktować jako środek prowadzący do maksymalizacji przyszłych zysków. Z kolei sam Baumol
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego