Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 21
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
cywilizacji, liberalizm nie wyklucza, że taką odpowiedzią może być humanizm nie odwołujący się do chrześcijaństwa ani żadnej innej religii. Ale drogi wierzących i niewierzących mogą się przeciąć właśnie tam, gdzie jedni i drudzy dostrzegają wciąż nierozwiązane problemy: ubóstwo, nędzę, skrajne rozwarstwienie, wojny i konflikty, deptanie praw ludzkich, włącznie z wolnością religii i sumienia.

Tak jak w polityce, podobnie i we współczesnym chrześcijaństwie podział lewica-prawica traci sens. Dobrze uchwycił to ojciec Zięba: "Jeżeli pomoc ubogim jest lewicowa - jestem lewicowcem. Jeżeli jednak w ramach tej pomocy szerzy się nienawiść do bogatych - zaliczę się do prawicy. Jeżeli posłuszeństwo nauczaniu Kościoła jest prawicowe - jestem
cywilizacji, liberalizm nie wyklucza, że taką odpowiedzią może być humanizm nie odwołujący się do chrześcijaństwa ani żadnej innej religii. Ale drogi wierzących i niewierzących mogą się przeciąć właśnie tam, gdzie jedni i drudzy dostrzegają wciąż nierozwiązane problemy: ubóstwo, nędzę, skrajne rozwarstwienie, wojny i konflikty, deptanie praw ludzkich, włącznie z wolnością religii i sumienia.<br><br>Tak jak w polityce, podobnie i we współczesnym chrześcijaństwie podział lewica-prawica traci sens. Dobrze uchwycił to ojciec Zięba: &lt;q&gt;"Jeżeli pomoc ubogim jest lewicowa - jestem lewicowcem. Jeżeli jednak w ramach tej pomocy szerzy się nienawiść do bogatych - zaliczę się do prawicy. Jeżeli posłuszeństwo nauczaniu Kościoła jest prawicowe - jestem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego