Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
przeciwstawia się właśnie tej dwuwymiarowości płaszczyzny, przeciwstawia ruch i zmienność - statyce milczącej architektury, tworząc, na płaszczyźnie grę wizualną i formując zorganizowanie pola widzenia.
Rzecz prosta, nie atakuję tutaj masowego, wysokościowego budownictwa. Nieuchronne są bowiem skutki wielkich aglomeracji i postępujące procesy uprzemysłowienia budownictwa. Możemy tutaj tylko domagać się nowych jakości budownictwa, rewizji przestarzałych dogmatów urbanistycznych, poszukiwać nowych możliwości modularnego różnicowania zabudowy. Ale systemu nie zmienimy. Na pewno też nie będą tutaj słuszne kompromisowe działania plastyczne - malarskie czy rzeźbiarskie, sprowadzające się do "tatuażu" szczytowych ścian architektury.
Powszechnie dostrzegamy chaos informacyjny miasta, trudności orientacji itp. Już w latach dwudziestych głośno o tym mówił Fernand
przeciwstawia się właśnie tej dwuwymiarowości płaszczyzny, przeciwstawia ruch i zmienność - statyce milczącej architektury, tworząc, na &lt;page nr=5&gt; płaszczyźnie grę wizualną i formując zorganizowanie pola widzenia.<br> Rzecz prosta, nie atakuję tutaj masowego, wysokościowego budownictwa. Nieuchronne są bowiem skutki wielkich aglomeracji i postępujące procesy uprzemysłowienia budownictwa. Możemy tutaj tylko domagać się nowych jakości budownictwa, rewizji przestarzałych dogmatów urbanistycznych, poszukiwać nowych możliwości modularnego różnicowania zabudowy. Ale systemu nie zmienimy. Na pewno też nie będą tutaj słuszne kompromisowe działania plastyczne - malarskie czy rzeźbiarskie, sprowadzające się do "tatuażu" szczytowych ścian architektury.<br> Powszechnie dostrzegamy chaos informacyjny miasta, trudności orientacji itp. Już w latach dwudziestych głośno o tym mówił Fernand
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego