Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
nie mają informacji "z pierwszej ręki" od ich społecznego otoczenia [Comstock, 1975: 27].
W polskiej literaturze wczesny opis wpływu telewizji na dzieci i młodzież - oparty na obserwacjach ich zachowania w warunkach naturalnych w latach sześćdziesiątych - przedstawiła J. Komorowska [1964: 37]. Uczona analizowała skutki oglądania programów w trzech płaszczyznach: kręgu rówieśników, rodziny i szkoły. Wiele jej stwierdzeń zasługuje na przypomnienie:



Wzory zachowania obserwowane w telewizji zostają wyuczone przez dzieci, nawet przy braku nagradzania i natychmiastowego ćwiczenia, przy czym nabywanie odnosi się tak do zachowania społecznie pożądanego, jak i agresywnego. Jednakże wykonywanie obserwowanego zachowania zależy od wielu czynników odnoszących się do cech bodźca
nie mają informacji "z pierwszej ręki" od ich społecznego otoczenia [Comstock, 1975: 27]. <br>W polskiej literaturze wczesny opis wpływu telewizji na dzieci i młodzież - oparty na obserwacjach ich zachowania w warunkach naturalnych w latach sześćdziesiątych - przedstawiła J. Komorowska [1964: 37]. Uczona analizowała skutki oglądania programów w trzech płaszczyznach: kręgu rówieśników, rodziny i szkoły. Wiele jej stwierdzeń zasługuje na przypomnienie:<br><br>&lt;gap&gt;<br><br>Wzory zachowania obserwowane w telewizji zostają wyuczone przez dzieci, nawet przy braku nagradzania i natychmiastowego ćwiczenia, przy czym nabywanie odnosi się tak do zachowania społecznie pożądanego, jak i agresywnego. Jednakże wykonywanie obserwowanego zachowania zależy od wielu czynników odnoszących się do cech bodźca
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego