Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Polski. - W instytucjach, w których pracowałam wcześniej, nigdy nie zarabiałam takich pieniędzy, żeby móc zgromadzić wszystko to, co mnie interesowało - mówi.
W sztuce współczesnej ceni przede wszystkim odwagę twórców, kierowanie się własnymi wyborami, przekazem prawdziwych emocji. Dlatego za najważniejsze w niej uważa kryterium szczerości i otwartości artysty.
Kiedy w 1991 roku minister kultury Marek Rostworowski zaproponował jej promocję polskiej sztuki za granicą - zgodziła się natychmiast. - Początek lat 90. był okresem wielkich przemian społecznych, wydawało się, że wszyscy musimy zacząć robić coś nowego, a mówiono mi, że talenty w tym kierunku mam, dlatego się zgodziłam.
Dwa lata później minister Skubiszewski zaproponował jej
Polski. - &lt;q&gt;W instytucjach, w których pracowałam wcześniej, nigdy nie zarabiałam takich pieniędzy, żeby móc zgromadzić wszystko to, co mnie interesowało&lt;/&gt; - mówi.<br>W sztuce współczesnej ceni przede wszystkim odwagę twórców, kierowanie się własnymi wyborami, przekazem prawdziwych emocji. Dlatego za najważniejsze w niej uważa kryterium szczerości i otwartości artysty.<br>Kiedy w 1991 roku minister kultury Marek Rostworowski zaproponował jej promocję polskiej sztuki za granicą - zgodziła się natychmiast. - &lt;q&gt;Początek lat 90. był okresem wielkich przemian społecznych, wydawało się, że wszyscy musimy zacząć robić coś nowego, a mówiono mi, że talenty w tym kierunku mam, dlatego się zgodziłam.&lt;/&gt;<br>Dwa lata później minister Skubiszewski zaproponował jej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego