Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
w odniesieniu do instrumentalnych form komunikacji, do których należy reklama, równoznaczne jest z określeniem cech grupy docelowej oraz systemu jej preferencji wobec produktu.
Dążąc do efektywnej komunikacji nadawca musi dysponować przesłankami pozwalającymi ocenić ilość posiadanych przez odbiorcę informacji, zarówno przed, jak i po przekazaniu wiadomości. W przypadku zakładanej przez nadawcę rozbieżności między tymi stanami, przekaz powinien być tak konstruowany, by tę rozbieżność zmniejszać. Zmniejszenie to ma dla nadawcy funkcję nagradzającą. W przypadku, gdy nadawca dąży jedynie do wywołania wrażenia, że ilości informacji są wyrównywane (tzn. że fakt ten nie musi być zgodny ze stanem obiektywnym), może on nadawać wiadomości fałszywe. Sytuacja
w odniesieniu do instrumentalnych form komunikacji, do których należy reklama, równoznaczne jest z określeniem cech grupy docelowej oraz systemu jej preferencji wobec produktu. <br>Dążąc do efektywnej komunikacji nadawca musi dysponować przesłankami pozwalającymi ocenić ilość posiadanych przez odbiorcę informacji, zarówno przed, jak i po przekazaniu wiadomości. W przypadku zakładanej przez nadawcę rozbieżności między tymi stanami, przekaz powinien być tak konstruowany, by tę rozbieżność zmniejszać. Zmniejszenie to ma dla nadawcy funkcję nagradzającą. W przypadku, gdy nadawca dąży jedynie do wywołania wrażenia, że ilości informacji są wyrównywane (tzn. że fakt ten nie musi być zgodny ze stanem obiektywnym), może on nadawać wiadomości fałszywe. Sytuacja
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego