Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
niskim głosem, zarówno stylem kompozycji, jak i wykonawstwa nawiązywał do twórczości Raya Charlesa, Franka Sinatry i George'a Gershwina, a nawet Kurta Weilla. Dzięki temu zabiegowi piosenki nawiązujące w treści do czasu kryzysu lat trzydziestych lub do szarych dni końca lat czterdziestych stawały się symbolicznymi komentarzami do teraźniejszości. Przywoływały świat tamtych rozczarowań nadając im moc alegorii rozczarowań współczesnych.
Z albumu na album Tom Waits stawał się coraz twardszy, ostrzejszy, nabierał goryczy i jednocześnie ironii. Pierwsze płyty nagrał przy zastosowaniu dość monotonnego instrumentarium- fortepianu, saksofonu, kontrabasu, gitary, bębnów, czasem smyczków. Muzyka nasiąknięta przede wszystkim jazzem i knajpianym boogie znakomicie portretowała nijakość, smutek, pozbawiony
niskim głosem, zarówno stylem kompozycji, jak i wykonawstwa nawiązywał do twórczości Raya Charlesa, Franka Sinatry i George'a Gershwina, a nawet Kurta Weilla. Dzięki temu zabiegowi piosenki nawiązujące w treści do czasu kryzysu lat trzydziestych lub do szarych dni końca lat czterdziestych stawały się symbolicznymi komentarzami do teraźniejszości. Przywoływały świat tamtych rozczarowań nadając im moc alegorii rozczarowań współczesnych.<br>Z albumu na album Tom Waits stawał się coraz twardszy, ostrzejszy, nabierał goryczy i jednocześnie ironii. Pierwsze płyty nagrał przy zastosowaniu dość monotonnego instrumentarium- fortepianu, saksofonu, kontrabasu, gitary, bębnów, czasem smyczków. Muzyka nasiąknięta przede wszystkim jazzem i knajpianym boogie znakomicie portretowała nijakość, smutek, pozbawiony
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego