z naturą<br>związany, jak nieustannie z niej czerpie. "Mój punkt wyjścia to zawsze<br>wzruszenie, które próbuję krystalizować" - mówi artysta. Zresztą<br>rozjaśnienie palety Villona, wywołane opuszczeniem miasta i wieloletnią<br>pracą na wsi, spowodowało, że i dla niego znaleziono formułkę: Villon<br>paletą impresjonistyczną robi obrazy kubistyczne. Świeże zielenie,<br>ostre żółcie i blade róże niektórych obrazów Villona narzucają nam<br>pewność, że ten człowiek, jak Dürer, długo nasiąkał naturą, by stworzyć<br>swe płótna o tak zachwycającym, subtelnym wdzięku i nieoczekiwanych<br>harmoniach, w wersji, jak każde dzieło twórcze, jedynej, łączącej<br>krystaliczną syntezą naturę i formę abstrakcyjną. Broni się przed nazwą<br>malarza abstrakcyjnego, choć przecie u niego