Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kwartalnik Historii Nauki i Techniki
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
Pavel Benes z inż. Hajnem, w 1934 r. przejął jako główny konstruktor inż. Jaroslav Slechta, późniejszy konstruktor czechosłowackich śmigłowców. Powstało tu kilka typów samolotów myśliwskich oraz interesujący dwukadłubowy prototyp samolotu zwiadowczego Praha-E-51. Dla armii produkowano jednak przede wszystkim samoloty szkolne i ćwiczebne E-39 i E-241.. Największy rozgłos przyniósł zakładom mały samolot sportowy E-114 Air Baby z 1935 r., który uzyskał szereg międzynarodowych rekordów.
W 1934 r. firma Bata założyła ZLINSKOU LETECKOU AKCIOVOU SPOLECNOST (Zlińskie Lotnicze Towarzystwo Akcyjne) w Otrokovicach, obecne przedsiębiorstwo państwowe MORAVAN. Fabryka ta w latach 1935-1940 wyprodukowała 300 sztuk popularnych samolotów Zlin Z
Pavel Benes z inż. Hajnem, w 1934 r. przejął jako główny konstruktor inż. Jaroslav Slechta, późniejszy konstruktor czechosłowackich śmigłowców. Powstało tu kilka typów samolotów myśliwskich oraz interesujący dwukadłubowy prototyp samolotu zwiadowczego Praha-E-51. Dla armii produkowano jednak przede wszystkim samoloty szkolne i ćwiczebne E-39 i E-241.&lt;page nr=179&gt;. Największy rozgłos przyniósł zakładom mały samolot sportowy E-114 Air Baby z 1935 r., który uzyskał szereg międzynarodowych rekordów.<br> W 1934 r. firma Bata założyła ZLINSKOU LETECKOU AKCIOVOU SPOLECNOST (Zlińskie Lotnicze Towarzystwo Akcyjne) w Otrokovicach, obecne przedsiębiorstwo państwowe MORAVAN. Fabryka ta w latach 1935-1940 wyprodukowała 300 sztuk popularnych samolotów Zlin Z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego