Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
więc stosujemy w czasie jazdy zasadę, że użycie hamulca potrzebne jest do ostatecznego zatrzymania pojazdu. Dlatego zawsze, kiedy sytuacja na drodze lub w jej pobliżu może wymagać od nas zatrzymania pojazdu - już wcześniej wytracajmy prędkość jadąc rozpędem, wykorzystujmy hamujące działanie silnika, redukujmy biegi. Pozwólmy na przykład, aby samochód toczył się rozpędem w strunę skrzyżowania, na którym i tak musimy się zatrzymać.
Skuteczność hamowania silnikiem zależy od różnicy jego obrotów na biegu jałowym a tą liczbą obrotów, którą osiąga dzięki "popychaniu" go przez koła. Jak wiemy ta liczba obrotów przy "popychaniu" silnika może być różna przy tej samej prędkości samochodu - zależy bowiem
więc stosujemy w czasie jazdy zasadę, że użycie hamulca potrzebne jest do ostatecznego zatrzymania pojazdu. Dlatego zawsze, kiedy sytuacja na drodze lub w jej pobliżu może wymagać od nas zatrzymania pojazdu - już wcześniej wytracajmy prędkość jadąc rozpędem, wykorzystujmy hamujące działanie silnika, redukujmy biegi. Pozwólmy na przykład, aby samochód toczył się rozpędem w strunę skrzyżowania, na którym i tak musimy się zatrzymać.<br>Skuteczność hamowania silnikiem zależy od różnicy jego obrotów na biegu jałowym a tą liczbą obrotów, którą osiąga dzięki "popychaniu" go przez koła. Jak wiemy ta liczba obrotów przy "popychaniu" silnika może być różna przy tej samej prędkości samochodu - zależy bowiem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego