Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
akcentuje się pierwszoplanową rolę kierownictwa w zarządzaniu jakością, a z drugiej strony zakresem zarządzania jakością nie obejmuje się znacznej części jednostek administracyjnych.
Zasygnalizowaną wyżej tezę uzasadnia fakt realnego występowania sieci wzajemnych oddziaływań (zasileń i zakłóceń) pomiędzy jednostkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa. Nierzadko, działania jednostek (a w szczególności działania kierownictwa i jednostek administracyjnych) rozprzestrzeniają się (w sieci powiązań przyczynowo-skutkowych) na całe przedsiębiorstwo. Stąd, nawet jeżeli zakres zarządzania jakością zostanie zawężony tylko do jakości wyrobów finalnych, to z pewnością źródła i przyczyny tej jakości tkwią w większej części struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Zjawisko to jest współcześnie dostrzegane (np. normy serii ISO 9000), lecz wynikające z
akcentuje się pierwszoplanową rolę kierownictwa w zarządzaniu jakością, a z drugiej strony zakresem zarządzania jakością nie obejmuje się znacznej części jednostek administracyjnych.<br>Zasygnalizowaną wyżej tezę uzasadnia fakt realnego występowania sieci wzajemnych oddziaływań (zasileń i zakłóceń) pomiędzy jednostkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa. Nierzadko, działania jednostek (a w szczególności działania kierownictwa i jednostek administracyjnych) rozprzestrzeniają się (w sieci powiązań przyczynowo-skutkowych) na całe przedsiębiorstwo. Stąd, nawet jeżeli zakres zarządzania jakością zostanie zawężony tylko do jakości wyrobów finalnych, to z pewnością źródła i przyczyny tej jakości tkwią w większej części struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Zjawisko to jest współcześnie dostrzegane (np. normy serii ISO 9000), lecz wynikające z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego