Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
koncepcją M. Portera, ustalanie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku polega na ukazaniu go w otoczeniu. W tym celu określa się podstawowe siły konkurencyjne, działające w danym sektorze i pozycję wśród nich danej firmy. Ta pozycja może zatem być ustalona odnośnie do danego rynku i danego sektora działalności gospodarczej. Przez sektor rozumie się tu grupę przedsiębiorstw wytwarzających produkty o podobnym przeznaczeniu.
Odnosząc tę koncepcję do analizy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, trzeba zwrócić uwagę na to, że powinna ona być dokonywana dla różnych rynków działania firmy oddzielnie, po czym można przeprowadzić analizę porównawczą. Jednak przez rynek można rozumieć nie tylko pojedynczy
koncepcją M. Portera, ustalanie pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku polega na ukazaniu go w otoczeniu. W tym celu określa się podstawowe siły konkurencyjne, działające w danym sektorze i pozycję wśród nich danej firmy. Ta pozycja może zatem być ustalona odnośnie do danego rynku i danego sektora działalności gospodarczej. Przez sektor rozumie się tu grupę przedsiębiorstw wytwarzających produkty o podobnym przeznaczeniu.<br>Odnosząc tę koncepcję do analizy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, trzeba zwrócić uwagę na to, że powinna ona być dokonywana dla różnych rynków działania firmy oddzielnie, po czym można przeprowadzić analizę porównawczą. Jednak przez rynek można rozumieć nie tylko pojedynczy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego