Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
jako środka wypowiedzi. U twórców tej orientacji wprawdzie istnieje nadal obiekt sztuki, ale na zasadzie współczesnej konstrukcji technicznej i nader często wykonanej nie przez autora koncepcji, ale wedle projektu, przez rzemieślnika. Przy tym właściwym celem działań artysty nie jest tu najczęściej sam ów obiekt, ale ulotny obszar jego emanacji: świetlnej, ruchowo-przestrzennej czy relacji między jego elementami. Nieco inny więc tu zakres zjawisk rzeczywistości uległ artystycznej sakralizacji. W swej konstruktywistycznej koncepcji utylitarnej nadto - sztuka nurty racjonalnego stawiała sobie cele wprzęgnięcia się w najszerzej rozumianą służbę społeczeństwa i realizowała je wsiąkając w architekturę, urbanistykę, kształtowanie otoczenia.
Jak z tego wynika - twórcy orientacji
jako środka wypowiedzi. U twórców tej orientacji wprawdzie istnieje nadal obiekt sztuki, ale na zasadzie współczesnej konstrukcji technicznej i nader często wykonanej nie przez autora koncepcji, ale wedle projektu, przez rzemieślnika. Przy tym właściwym celem działań artysty nie jest tu najczęściej sam ów obiekt, ale ulotny obszar jego emanacji: świetlnej, ruchowo-przestrzennej czy relacji między jego elementami. Nieco inny więc tu zakres zjawisk rzeczywistości uległ artystycznej sakralizacji. W swej konstruktywistycznej koncepcji utylitarnej nadto - sztuka nurty racjonalnego stawiała sobie cele wprzęgnięcia się w najszerzej rozumianą służbę społeczeństwa i realizowała je wsiąkając w architekturę, urbanistykę, kształtowanie otoczenia.<br> Jak z tego wynika - twórcy orientacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego