Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
wniosków; artysta łączy elementy struktury
rudymentarnej dzieła, buduje ją - ten proces może być uwarunkowany, np.
historycznie, społecznie i/lub wynikać z indywidualnych gustów artysty. Z drugiej strony, do natury gotowego dzieła
sztuki należy to, że można je odnieść do świata wartości - wtedy
właśnie dzieło należy do obszaru sztuki. Sama struktura rudymentarna
lub struktura zaktualizowana dzieła nie determinuje istnienia w nim
wartości, ale jedyne, co ona umożliwa, to odniesienie skończonego
dzieła do świata wartości. By to się stało, musi zadziałać czynnik,
który zaktualizuje takie odniesienie - tym czynnikiem jest człowiek,
który w procesie dynamizacji dzieła sztuki aktualizuje w nim konkretną
strukturę i tym
wniosków; artysta łączy elementy struktury<br>rudymentarnej dzieła, buduje ją - ten proces może być uwarunkowany, np.<br>historycznie, społecznie i/lub wynikać z indywidualnych gustów artysty. Z drugiej strony, do natury gotowego dzieła<br>sztuki należy to, że można je odnieść do świata wartości - wtedy<br>właśnie dzieło należy do obszaru sztuki. Sama struktura rudymentarna<br>lub struktura zaktualizowana dzieła nie determinuje istnienia w nim<br>wartości, ale jedyne, co ona umożliwa, to odniesienie skończonego<br>dzieła do świata wartości. By to się stało, musi zadziałać czynnik,<br>który zaktualizuje takie odniesienie - tym czynnikiem jest człowiek,<br>który w procesie dynamizacji dzieła sztuki aktualizuje w nim konkretną<br>strukturę i tym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego