Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
w latach 1817-1824 ukończył siedem dramatów.
Utrzymywał jednak, że jego własne sztuki nie powinny być wystawiane - pisał o tym z okazji publikacji Manfreda, którego zresztą określił nie jako dramat, lecz jako "poemat dramatyczny". Formułowana przez Byrona ocena przyczyn klęski współczesnego teatru była zbliżona do cytowanych wyżej opinii Schlegla: winił rygoryzm, narzucający zdecydowany rozdział tragedii od komedii, powodujący w obu tych gatunkach nużącą jednostajność stylu. Giorgio Melchiori sugeruje, że na stosunek Byrona do teatru przełomowy wpływ wywarła włoska opera, a szczególnie często goszczące na tych scenach melodramaty. Był częstym gościem włoskich teatrów. Zaraz po dotarciu do Mediolanu pisał do Johna Murraya
w latach 1817-1824 ukończył siedem dramatów.<br>Utrzymywał jednak, że jego własne sztuki nie powinny być wystawiane - pisał o tym z okazji publikacji Manfreda, którego zresztą określił nie jako dramat, lecz jako "poemat dramatyczny". Formułowana przez Byrona ocena przyczyn klęski współczesnego teatru była zbliżona do cytowanych wyżej opinii Schlegla: winił rygoryzm, narzucający zdecydowany rozdział tragedii od komedii, powodujący w obu tych gatunkach nużącą jednostajność stylu. Giorgio Melchiori sugeruje, że na stosunek Byrona do teatru przełomowy wpływ wywarła włoska opera, a szczególnie często goszczące na tych scenach melodramaty. Był częstym gościem włoskich teatrów. Zaraz po dotarciu do Mediolanu pisał do Johna Murraya
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego