Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
sam człowiek, ten sam autor, o tych samych przekonaniach, tym samym światopoglądzie - tak jednolitym i łatwo czytelnym. Tyle że diametralnie innym w komedii, innym - w dramacie. Gdyby to była sprawa zmiany nastroju, stanu ducha (bagatela - w ciągu kilku miesięcy pracy nad realizacją filmu), to trzeba by mówić o ciężkim przypadku schizofrenii. Kiedy więc Bergman mówi prawdę, który z nich jest prawdziwy: "wesoły" czy "smutny"?
Ale wspomniana odpowiedniość dwóch światów Ingmara Bergmana, a więc także różnica między jego dramatami i komediami nie musi się przecież opierać na względnie trwałej zmianie poglądów czy nastroju. Zależeć może od perspektywy, zmiennego w każdym czasie sposobu
sam człowiek, ten sam autor, o tych samych przekonaniach, tym samym światopoglądzie - tak jednolitym i łatwo czytelnym. Tyle że diametralnie innym w komedii, innym - w dramacie. Gdyby to była sprawa zmiany nastroju, stanu ducha (bagatela - w ciągu kilku miesięcy pracy nad realizacją filmu), to trzeba by mówić o ciężkim przypadku schizofrenii. Kiedy więc Bergman mówi prawdę, który z nich jest prawdziwy: "wesoły" czy "smutny"?<br>Ale wspomniana odpowiedniość dwóch światów Ingmara Bergmana, a więc także różnica między jego dramatami i komediami nie musi się przecież opierać na względnie trwałej zmianie poglądów czy nastroju. Zależeć może od perspektywy, zmiennego w każdym czasie sposobu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego