Paderewski, Penderecki, Lutosławski, Kiepura,<br>- sztuka, np.: Opałka, Kantor,<br>- kino, np.: A.Wajda, R. Polański,<br>- nobliści,<br>- nauka, sport.<br>Forma: kartka z leksykonu (każdy uczeń losuje i przygotowuje jeden przykład).<br>Metoda: praca indywidualna według określonego wzoru, wywiad w towarzystwie polonijnym, referat, gazetka, spotkanie z gościem.<br>Czas: 2 godziny lekcyjne, godzina wychowawcza i ścieżka edukacyjna <br>(przygotowanie w domu, prezentacja w szkole).<br>Sugestie: nauczyciel przygotowuje zestaw haseł: nazwiska, obiekty, nazwy; wykorzystanie listy światowego dziedzictwa.<br>Termin: listopad-grudzień<br>5. Temat: Jakie polskie tradycje chciałbyś kultywować, kiedy dorośniesz?<br>- tradycje rodzinne i tradycje narodowe wyróżniające nas spośród innych narodów,<br>- tradycje wspólne dla wszystkich narodów (uwzględnić)<br>Forma:<br>a. wywiad