Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 09.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
co w danym momencie puścić, co chce usłyszeć publiczność - mówi DJ Chris Da Break.

O poziomie didżeja decyduje przede wszystkim sprawność techniczna - umiejętne miksowanie, scratching (rytmiczne "drapanie" analogowych płyt) oraz wykorzystywanie całej masy elektronicznych procesorów efektów. Oprócz techniki liczy się też muzyczna erudycja - wiedza wyrażana doborem interesujących nagrań prezentowanych w secie, czyli jednym wejściu trwającym od godziny po całą noc. Jedyna działalność didżejów, której można by przypisać cechy kreatywności, to tzw. live acty, czyli występy, podczas których didżej na żywo, za pomocą komputera, zmienia, remiksuje cudze utwory oraz puszcza własne produkcje. Czasem akompaniuje mu przy tym wokalista albo instrument (saksofon, wibrafon
co w danym momencie puścić, co chce usłyszeć publiczność - mówi DJ Chris Da Break.<br><br>O poziomie &lt;orig&gt;didżeja&lt;/&gt; decyduje przede wszystkim sprawność techniczna - umiejętne miksowanie, &lt;foreign&gt;scratching&lt;/&gt; (rytmiczne "drapanie" analogowych płyt) oraz wykorzystywanie całej masy elektronicznych procesorów efektów. Oprócz techniki liczy się też muzyczna erudycja - wiedza wyrażana doborem interesujących nagrań prezentowanych w secie, czyli jednym wejściu trwającym od godziny po całą noc. Jedyna działalność &lt;orig&gt;didżejów&lt;/&gt;, której można by przypisać cechy kreatywności, to tzw. &lt;foreign&gt;live acty&lt;/&gt;, czyli występy, podczas których &lt;orig&gt;didżej&lt;/&gt; na żywo, za pomocą komputera, zmienia, remiksuje cudze utwory oraz puszcza własne produkcje. Czasem akompaniuje mu przy tym wokalista albo instrument (saksofon, wibrafon
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego