Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
Odbiorca w wielu sytuacjach musi dostosować się do sposobu odbioru elementów kodowanych wizualnie lub zrezygnować z ich percepcji, jak to często zdarza się w kontaktach z niektórymi stylami malarstwa. Natomiast odpowiednio silne nastawienie wobec komunikatu, jakiego wymaga percepcja jego warstwy werbalnej, połączona z dobrą znajomością zasad jego konstrukcji, umożliwia percepcję selektywną oraz dowolne reorganizowanie docierających informacji.
Kod wizualny, określany też mianem ikonicznego, w większym stopniu odwzorowuje percepcję rzeczywistości w warunkach naturalnych, niż w wypadku użycia kodu werbalnego. Elementy wizualnej warstwy wiadomości są oparte na znakach o silnym naturalnym podobieństwie do obiektów, które przedstawiają. Ich interpretacja nie potrzebuje więc posługiwania się regułami
Odbiorca w wielu sytuacjach musi dostosować się do sposobu odbioru elementów kodowanych wizualnie lub zrezygnować z ich percepcji, jak to często zdarza się w kontaktach z niektórymi stylami malarstwa. Natomiast odpowiednio silne nastawienie wobec komunikatu, jakiego wymaga percepcja jego warstwy werbalnej, połączona z dobrą znajomością zasad jego konstrukcji, umożliwia percepcję selektywną oraz dowolne reorganizowanie docierających informacji. <br>Kod wizualny, określany też mianem ikonicznego, w większym stopniu odwzorowuje percepcję rzeczywistości w warunkach naturalnych, niż w wypadku użycia kodu werbalnego. Elementy wizualnej warstwy wiadomości są oparte na znakach o silnym naturalnym podobieństwie do obiektów, które przedstawiają. Ich interpretacja nie potrzebuje więc posługiwania się regułami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego