Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
augmentacji również z tekstem Hosanna, powtarzany (Benedictus nr 23 s. 18), przekształcony motyw miserere (Agnus, B II s. 21 oraz następne takty i inne głosy). Równocześnie Palester dąży wyraźnie do tworzenia struktur zamkniętych w poszczególnych częściach przez zmianę wyrazu i faktury oraz zindywidualizowany sposób konstruowania tekstu z licznymi powtórzeniami struktur semantycznych (Gloria, Credo). Podobnie Moss w Missa tempore Adventus (1984) integruje formę motywem sekundowym (zob. prz. 183), pojawiającym się w poszczególnych częściach przy użyciu kategorii korespondencji Równocześnie jednak widoczna jest wyraźna tendencja do tworzenia struktur zamkniętych, zestawianych na zasadzie szeregowania , z użyciem licznych powtórzeń tekstowych. Missa in honorem Sancti Vincentii a
augmentacji również z tekstem Hosanna, powtarzany (<name type="tit">Benedictus nr 23</> s. 18), przekształcony motyw miserere (<name type="tit">Agnus</>, B II s. 21 oraz następne takty i inne głosy). Równocześnie Palester dąży wyraźnie do tworzenia struktur zamkniętych w poszczególnych częściach przez zmianę wyrazu i faktury oraz zindywidualizowany sposób konstruowania tekstu z licznymi powtórzeniami struktur semantycznych (Gloria, Credo). Podobnie Moss w <name type="tit">Missa tempore Adventus</> (1984) integruje formę motywem sekundowym (zob. prz. 183), pojawiającym się w poszczególnych częściach przy użyciu kategorii korespondencji <gap> Równocześnie jednak widoczna jest wyraźna tendencja do tworzenia struktur zamkniętych, zestawianych na zasadzie szeregowania <gap>, z użyciem licznych powtórzeń tekstowych. <name type="tit">Missa in honorem Sancti Vincentii a
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego