Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
gwarantem wolności sztuki, dały o sobie znać najbardziej ogniście właśnie w popremierowych, do teatralnej publiczności kierowanych przedmowach. Przekonanie, że wolność polityczna oznacza wolność sztuki i że masy tłumnie podążają do teatru kierowane szlachetnymi intencjami, wprowadziło Wiktora Hugo w stan krótkotrwałej euforii. W tym nastroju z okazji wystawienia Marion de Lorme (sierpień 1831) Hugo przypominał, że w 1829 roku na inscenizację nie zezwoliła cenzura, i głosił tezę o ścisłym związku wydarzeń politycznych ze sztuką - gdyby nie rewolucja lipcowa, gdyby nie obalenie Burbonów, dramat nigdy nie zostałby na scenę dopuszczony. „Cenzura była nieodłącznym elementem czasu Restauracji. Musiała zwyciężyć rewolucja społeczna, by mogła
gwarantem wolności sztuki, dały o sobie znać najbardziej ogniście właśnie w popremierowych, do teatralnej publiczności kierowanych przedmowach. Przekonanie, że wolność polityczna oznacza wolność sztuki i że masy tłumnie podążają do teatru kierowane szlachetnymi intencjami, wprowadziło Wiktora Hugo w stan krótkotrwałej euforii. W tym nastroju z okazji wystawienia Marion de Lorme (sierpień 1831) Hugo przypominał, że w 1829 roku na inscenizację nie zezwoliła cenzura, i głosił tezę o ścisłym związku wydarzeń politycznych ze sztuką - gdyby nie rewolucja lipcowa, gdyby nie obalenie Burbonów, dramat nigdy nie zostałby na scenę dopuszczony. <q>„Cenzura była nieodłącznym elementem czasu Restauracji. Musiała zwyciężyć rewolucja społeczna, by mogła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego