Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
delikatny, wyidealizowany obraz wiśniowego sadu. Pojawia się na chwilę z tyłu sceny i natychmiast znika, niemożliwy do uchwycenia. W pustce między pięknem marzenia a marnością realnego życia rozegra się dramat Lubow Raniewskiej (wspaniała kreacja Haliny Skoczyńskiej), którą Miśkiewicz uczynił najważniejszą postacią spektaklu.
Przenikliwość i piękno odczytania przez reżysera dramatu Czechowa skupia się w odpowiedzi na jedno z kluczowych pytań tekstu: po co Raniewska wróciła do opuszczonego niegdyś przez siebie majątku?
Halina Skoczyńska gra kobietę, która nie przyjechała tu w poszukiwaniu wspomnień, lecz po to, by umrzeć. W oswojeniu przeczucia śmierci pomaga jej tylko alkohol. Pijana - ze śmiechem opowiada o śmierci synka, bagatelizuje
delikatny, wyidealizowany obraz wiśniowego sadu. Pojawia się na chwilę z tyłu sceny i natychmiast znika, niemożliwy do uchwycenia. W pustce między pięknem marzenia a marnością realnego życia rozegra się dramat Lubow Raniewskiej (wspaniała kreacja Haliny Skoczyńskiej), którą Miśkiewicz uczynił najważniejszą postacią spektaklu.<br>Przenikliwość i piękno odczytania przez reżysera dramatu Czechowa skupia się w odpowiedzi na jedno z kluczowych pytań tekstu: po co Raniewska wróciła do opuszczonego niegdyś przez siebie majątku? <br>Halina Skoczyńska gra kobietę, która nie przyjechała tu w poszukiwaniu wspomnień, lecz po to, by umrzeć. W oswojeniu przeczucia śmierci pomaga jej tylko alkohol. Pijana - ze śmiechem opowiada o śmierci synka, bagatelizuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego