Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 11
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
to także przyjazny stosunek do ucznia. Tu znowu mamy do czynienia z kompletnym odwróceniem dotychczasowej praktyki szkolnej. Nauczyciel nie jest po to, żeby gnębić ucznia, żeby tropić, eksponować i podkreślać jego słabości. Nauczyciel ma zrozumieć młodego człowieka, wskazać mu sposób na pokonanie trudności, eksponować i podkreślać zalety.
Łatwiejszą jest rzeczą skupić pracę szkoły na uczniach najlepszych. Efekty są wymierne, szybkie, błyskotliwe. Przy okazji jednak taka szkoła spycha w dół, wręcz niszczy słabszych uczniów.
- My skupiamy się raczej na tym, co uczniowi udało się zrobić, a nie na tym, co się nie udało, staramy się ocenić postęp ucznia, bo każdy ma przecież
to także przyjazny stosunek do ucznia. Tu znowu mamy do czynienia z kompletnym odwróceniem dotychczasowej praktyki szkolnej. Nauczyciel nie jest po to, żeby gnębić ucznia, żeby tropić, eksponować i podkreślać jego słabości. Nauczyciel ma zrozumieć młodego człowieka, wskazać mu sposób na pokonanie trudności, eksponować i podkreślać zalety.<br>Łatwiejszą jest rzeczą skupić pracę szkoły na uczniach najlepszych. Efekty są wymierne, szybkie, błyskotliwe. Przy okazji jednak taka szkoła spycha w dół, wręcz niszczy słabszych uczniów.<br>- My skupiamy się raczej na tym, co uczniowi udało się zrobić, a nie na tym, co się nie udało, staramy się ocenić postęp ucznia, bo każdy ma przecież
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego