Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
atuty i słabości przedsiębiorstwa w warunkach zewnętrznych okazji i zagrożeń. W celu dokonania konfrontacji atutów i słabości przedsiębiorstwa z zagrożeniami i okazjami otoczenia można skonstruować macierz przedstawioną w tabl.33.
Przedsiębiorstwo może znaleźć się w czterech następujących sytuacjach:
ZS - zagrożenia zewnętrzne są wzmacniane przez słabości wewnętrzne przedsiębiorstwa; należy minimalizować te słabości i zagrożenia, czyli stosować strategię minimini.
OS - okazje zewnętrzne są trudne do wykorzystania, ponieważ wiążą się ze słabościami przedsiębiorstwa; stosowaną strategią powinna być strategia typu minimaxi, czyli minimalizowanie słabości w celu wykorzystania okazji zewnętrznych.
AZ - atuty wewnętrzne wiążą się z zewnętrznymi zagrożeniami; powinno się stosować strategię maximini, czyli maksymalizować wykorzystanie
atuty i słabości przedsiębiorstwa w warunkach zewnętrznych okazji i zagrożeń. W celu dokonania konfrontacji atutów i słabości przedsiębiorstwa z zagrożeniami i okazjami otoczenia można skonstruować macierz przedstawioną w tabl.33.<br>Przedsiębiorstwo może znaleźć się w czterech następujących sytuacjach:<br>ZS - zagrożenia zewnętrzne są wzmacniane przez słabości wewnętrzne przedsiębiorstwa; należy minimalizować te słabości i zagrożenia, czyli stosować strategię minimini.<br>OS - okazje zewnętrzne są trudne do wykorzystania, ponieważ wiążą się ze słabościami przedsiębiorstwa; stosowaną strategią powinna być strategia typu minimaxi, czyli minimalizowanie słabości w celu wykorzystania okazji zewnętrznych.<br>AZ - atuty wewnętrzne wiążą się z zewnętrznymi zagrożeniami; powinno się stosować strategię maximini, czyli maksymalizować wykorzystanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego