Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
kierować się w stronę 'drogi', czy nie?" - zapytał Zhaoshou. "Jeśli próbujesz
nakierować się na nią, oddalasz się od niej" - odpowiedział Nanquan. "Jeśli

nie będziemy kierować się w jej stronę, w jaki sposób poznamy 'drogę'?"
- padło znów pytanie. "'Droga' nie należy ani do wiedzy, ani do niewiedzy.
Wiedza jest złudzeniem, niewiedza ślepotą. Jeśli naprawdę dotrzesz do
'drogi', w której nie ma miejsca na wątpienie, zrozumiesz, że jest wielką
pustką, niezmierzoną i bez granic" - brzmiała odpowiedź.
Nanquan nawiązuje do słów Bodhidharmy, iż "prawdziwe rozumienie nie
jest ani rozumieniem, ani nierozumieniem". Istotne jest tu określenie "bez
granic", bo wyraźnie sugeruje, że nie można uprzedmiotowię
kierować się w stronę 'drogi', czy nie?" - zapytał Zhaoshou. "Jeśli próbujesz <br>nakierować się na nią, oddalasz się od niej" - odpowiedział Nanquan. "Jeśli <br>&lt;page nr=54&gt;<br>nie będziemy kierować się w jej stronę, w jaki sposób poznamy 'drogę'?" <br>- padło znów pytanie. "'Droga' nie należy ani do wiedzy, ani do niewiedzy. <br>Wiedza jest złudzeniem, niewiedza ślepotą. Jeśli naprawdę dotrzesz do <br>'drogi', w której nie ma miejsca na wątpienie, zrozumiesz, że jest wielką <br>pustką, niezmierzoną i bez granic" - brzmiała odpowiedź. <br>Nanquan nawiązuje do słów Bodhidharmy, iż "prawdziwe rozumienie nie <br>jest ani rozumieniem, ani nierozumieniem". Istotne jest tu określenie "bez <br>granic", bo wyraźnie sugeruje, że nie można uprzedmiotowię
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego