Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
prędkości samochodu - zależy bowiem od przełożenia. Im wyższy bieg - tym obroty będą mniejsze. Dlatego silnik najskuteczniej hamuje na niskim biegu (drugim, pierwszym).
Jeżeli jednak przy tego rodzaju hamowaniu włączymy przy dużej prędkości zbyt niski bieg, to silnik może przekroczyć dopuszczalne obroty maksymalne. Istnieje też inne, znacznie większe niebezpieczeństwo. Kiedy na śliskiej nawierzchni przy szybkiej jeździe włączymy z zamiarem hamowania - niski bieg, to po raptownym zwolnieniu pedału sprzęgła samochód może utracić przyczepność. Po prostu hamujące działanie silnika będzie zbyt duże i spowoduje jakby zablokowanie kół. Uważajmy więc, kiedy zdejmujemy nogę z pedału przyspieszenia i ((starannie)) dobierajmy biegi przy redukcji. Łagodnie też, co
prędkości samochodu - zależy bowiem od przełożenia. Im wyższy bieg - tym obroty będą mniejsze. Dlatego silnik najskuteczniej hamuje na niskim biegu (drugim, pierwszym). <br>Jeżeli jednak przy tego rodzaju hamowaniu włączymy przy dużej prędkości zbyt niski bieg, to silnik może przekroczyć dopuszczalne obroty maksymalne. Istnieje też inne, znacznie większe niebezpieczeństwo. Kiedy na śliskiej nawierzchni przy szybkiej jeździe włączymy z zamiarem hamowania - niski bieg, to po raptownym zwolnieniu pedału sprzęgła samochód może utracić przyczepność. Po prostu hamujące działanie silnika będzie zbyt duże i spowoduje jakby zablokowanie kół. Uważajmy więc, kiedy zdejmujemy nogę z pedału przyspieszenia i ((starannie)) dobierajmy biegi przy redukcji. Łagodnie też, co
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego