Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
analizowany w oderwaniu od związków z obrazem, jest jednym z rodzajów wypowiedzi określonych przez oraz Searle'a. Jako werdykt, polecenie, zobowiązanie, określenie postawy lub przekonania, stwierdzenie, ekspresja albo deklaracja. Jednak w warunkach naturalnej percepcji, jego struktura i znaczenie interpretowane jest zawsze w odniesieniu do znaczeń kodowanych w obrazie. Klasyczny już dziś slogan "Jeśli nie my, to kto? Jeśli nie teraz, to kiedy?", zestawiony z wizerunkiem kubańskiej dziewczyny trzymanej pod ramię przez przodownika pracy, jest z pewnością zobowiązaniem zawierającym cechy apelu emocjonalnego o silnym kontekście moralnym (przynajmniej wtedy, kiedy jest odnoszony do kontekstu społecznego Kuby pod rządami Fidela Castro). Jednak ten sam slogan
analizowany w oderwaniu od związków z obrazem, jest jednym z rodzajów wypowiedzi określonych przez oraz Searle'a. Jako werdykt, polecenie, zobowiązanie, określenie postawy lub przekonania, stwierdzenie, ekspresja albo deklaracja. Jednak w warunkach naturalnej percepcji, jego struktura i znaczenie interpretowane jest zawsze w odniesieniu do znaczeń kodowanych w obrazie. Klasyczny już dziś slogan "Jeśli nie my, to kto? Jeśli nie teraz, to kiedy?", zestawiony z wizerunkiem kubańskiej dziewczyny trzymanej pod ramię przez przodownika pracy, jest z pewnością zobowiązaniem zawierającym cechy apelu emocjonalnego o silnym kontekście moralnym (przynajmniej wtedy, kiedy jest odnoszony do kontekstu społecznego Kuby pod rządami Fidela Castro). Jednak ten sam slogan
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego