Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
szaleńczy pomysł na spopularyzowanie "burżuazyjnego" wina. Na nalepkach, zdobiących nowe marki tego napitku, widnieją twarze dyktatorów, ozdobione najbardziej kojarzącymi się z nimi hasłami. I tak przy podobiźnie Hitlera umieszczono "Ein Volk, ein Reich, ein Fehrer" (Jeden naród, jedna Rzesza, jeden Wódz), czerwone wytrawne z Józefem Stalinem zachęca do upicia się sloganem "Wpieriod!", a białe z Fidelem Castro to oczywiście słynne rewolucyjne zawołanie: "Socjalizm albo śmierć!". Ciekawe, czy ten trend udzieli się Polakom. Alpaga "Bierut" lub jabol "Jaruzelski" z pewnością zachwyciłyby tę część naszego społeczeństwa, która blokując drogi, strajkując w nierentownych kopalniach lub odmawiając pomocy chorym tęskni do powrotu starych, dobrych czasów
szaleńczy pomysł na spopularyzowanie "burżuazyjnego" wina. Na nalepkach, zdobiących nowe marki tego napitku, widnieją twarze dyktatorów, ozdobione najbardziej kojarzącymi się z nimi hasłami. I tak przy podobiźnie Hitlera umieszczono "Ein Volk, ein Reich, ein Fehrer" (Jeden naród, jedna Rzesza, jeden Wódz), czerwone wytrawne z Józefem Stalinem zachęca do upicia się sloganem "Wpieriod!", a białe z Fidelem Castro to oczywiście słynne rewolucyjne zawołanie: "Socjalizm albo śmierć!". Ciekawe, czy ten trend udzieli się Polakom. Alpaga "Bierut" lub jabol "Jaruzelski" z pewnością zachwyciłyby tę część naszego społeczeństwa, która blokując drogi, strajkując w nierentownych kopalniach lub odmawiając pomocy chorym tęskni do powrotu starych, dobrych czasów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego