Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
ważna była niezłomna pod tym względem postawa Wiktora Hugo: o konieczności osadzenia dramatu w historii pisał w Przedmowie do Cromwella, a powtarzał ten pogląd i wtedy, gdy tworzył dla teatru.
Materią dramatu powinna być historia. Bodaj żaden z romantycznych filozofów ani pisarzy nie sądził inaczej.
Także Mickiewicz. Wprawdzie ostrze kąśliwych słów z III części Dziadów: „wieleż lat czekać trzeba, nim się przedmiot świeży / Jak figa ucukruje, jak tytuń uleży?" było skierowane przeciw zaśniedziałym warszawskim klasykom, wprawdzie w Dziadach to klasycy nie dopuszczają do poezji tematów współczesnych, zaś "młodzież" szyderczo ich krytykuje; wprawdzie Mickiewicz nawet wprowadził temat współczesny do Dziadów, ale
ważna była niezłomna pod tym względem postawa Wiktora Hugo: o konieczności osadzenia dramatu w historii pisał w Przedmowie do Cromwella, a powtarzał ten pogląd i wtedy, gdy tworzył dla teatru.<br>Materią dramatu powinna być historia. Bodaj żaden z romantycznych filozofów ani pisarzy nie sądził inaczej.<br>Także Mickiewicz. Wprawdzie ostrze kąśliwych słów z III części Dziadów: &lt;q&gt;&#132;wieleż lat czekać trzeba, nim się przedmiot świeży / Jak figa ucukruje, jak tytuń uleży?"&lt;/&gt; było skierowane przeciw zaśniedziałym warszawskim klasykom, wprawdzie w Dziadach to klasycy nie dopuszczają do poezji tematów współczesnych, zaś "młodzież" szyderczo ich krytykuje; wprawdzie Mickiewicz nawet wprowadził temat współczesny do Dziadów, ale
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego