Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
więc nie tylko propozycją filologicznie poprawnego odczytania sensów tej poezji, lecz przede wszystkim propozycja ROZUMIENIA sensów literatury jako składników żywej historii. Po książce Barańczaka nie wystarczy już pisać o klasycyzmie czy uniwersalnym moralizmie Herberta - choćby miały to być zdania najmądrzejsze. Barańczak podniósł poprzeczkę. Pokazał bowiem - nie po raz pierwszy - jak specjalistyczne pisanie o poezji może być równocześnie rozumieniem postaw współczesnych pisarzy wobec totalitaryzmu.


LEKCJA NA TEMAT TOŻSAMOŚCI
Kiedy się zaczęło? Kiedy zaczął się kryzys polskiej kultury? Jeszcze w latach siedemdziesiątych, czy może już w sześćdziesiątych? W dobie socrealizmu? Leszek Szaruga uważa w "Szkole polskiej", że właśnie stalinizm odcisnął się piętnem na
więc nie tylko propozycją filologicznie poprawnego odczytania sensów tej poezji, lecz przede wszystkim propozycja ROZUMIENIA sensów literatury jako składników żywej historii. Po książce Barańczaka nie wystarczy już pisać o klasycyzmie czy uniwersalnym moralizmie Herberta - choćby miały to być zdania najmądrzejsze. Barańczak podniósł poprzeczkę. Pokazał bowiem - nie po raz pierwszy - jak specjalistyczne pisanie o poezji może być równocześnie rozumieniem postaw współczesnych pisarzy wobec totalitaryzmu.&lt;/div&gt;<br><br> &lt;page nr=98&gt;<br> &lt;div&gt;&lt;tit&gt;LEKCJA NA TEMAT TOŻSAMOŚCI&lt;/tit&gt;<br> &lt;intro&gt;Kiedy się zaczęło? Kiedy zaczął się kryzys polskiej kultury? Jeszcze w latach siedemdziesiątych, czy może już w sześćdziesiątych? W dobie socrealizmu? Leszek Szaruga uważa w "Szkole polskiej", że właśnie stalinizm odcisnął się piętnem na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego