Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
szkole, a nawet problem sui generis, stanowiły kwalifikacje pracowników bibliotek szkolnych i pedagogicznych. Obecnie sprawa ta nie przedstawia się gorzej niż przygotowanie fachowe całej kadry nauczycielskiej i tak traktują ją wymagania stawiane wszystkim wychowawcom i nauczycielom.
Wymagania te obejmują:
a) pełne studia wyższe (dla bibliotekarzy szkolnych bibliotekoznawstwo lub pedagogiczne),
b) specjalizację przedmiotową (dla bibliotekarzy nie posiadających kwalifikacji bibliotekarskich, ale z wykształceniem pedagogicznym - kursy wakacyjne wielostopniowe, studia jednolite lub egzamin kwalifikacyjny w resorcie),
c) stałe dokształcanie się i aktualizację wiedzy, zgodnie z przyjętą zasadą kształcenia ustawicznego nauczycieli.
Niestety, z chwilą wstrzymania przed laty działalności ośrodków metodycznych, a także Sekcji Bibliotekarzy Szkolnych i
szkole, a nawet problem &lt;foreign lang="lat"&gt;sui generis&lt;/foreign&gt;, stanowiły kwalifikacje pracowników bibliotek szkolnych i pedagogicznych. Obecnie sprawa ta nie przedstawia się gorzej niż przygotowanie fachowe całej kadry nauczycielskiej i tak traktują ją wymagania stawiane wszystkim wychowawcom i nauczycielom.<br>Wymagania te obejmują:<br>a) pełne studia wyższe (dla bibliotekarzy szkolnych bibliotekoznawstwo lub pedagogiczne),<br>b) specjalizację przedmiotową (dla bibliotekarzy nie posiadających kwalifikacji bibliotekarskich, ale z wykształceniem pedagogicznym - kursy wakacyjne wielostopniowe, studia jednolite lub egzamin kwalifikacyjny w resorcie),<br>c) stałe dokształcanie się i aktualizację wiedzy, zgodnie z przyjętą zasadą kształcenia ustawicznego nauczycieli.<br>Niestety, z chwilą wstrzymania przed laty działalności ośrodków metodycznych, a także Sekcji Bibliotekarzy Szkolnych i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego