Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
dobrze akcentuje stwierdzenie, że zarządzanie jest sztuką posługiwania się informacją. Praktycznie wszyscy członkowie organizacji inicjują i realizują procesy informacyjno-decyzyjne, gdyż wszyscy uczestniczą w procesach sterowniczych. Różne są natomiast ranga i rodzaj tego uczestnictwa, zależne głównie od miejsca danego członka organizacji w strukturze organizacyjnej oraz od obszaru jego kompetencji i specjalizacji zawodowej. Poza tym, w nowoczesnych metodach zarządzania, występuje pozytywna tendencja angażowania podwładnych w procesy informacyjno-decyzyjne prowadzone na wyższych poziomach zarządzania. Z powyższego wynika, że procesy informacyjno-decyzyjne przenikają całą organizację i angażują wszystkich jej członków. Jak już wspomniano, podział na sferę zarządzania i sferę wykonania ma charakter częściowo umowny
dobrze akcentuje stwierdzenie, że zarządzanie jest sztuką posługiwania się informacją. Praktycznie wszyscy członkowie organizacji inicjują i realizują procesy informacyjno-decyzyjne, gdyż wszyscy uczestniczą w procesach sterowniczych. Różne są natomiast ranga i rodzaj tego uczestnictwa, zależne głównie od miejsca danego członka organizacji w strukturze organizacyjnej oraz od obszaru jego kompetencji i specjalizacji zawodowej. Poza tym, w nowoczesnych metodach zarządzania, występuje pozytywna tendencja angażowania podwładnych w procesy informacyjno-decyzyjne prowadzone na wyższych poziomach zarządzania. Z powyższego wynika, że procesy informacyjno-decyzyjne przenikają całą organizację i angażują wszystkich jej członków. Jak już wspomniano, podział na sferę zarządzania i sferę wykonania ma charakter częściowo umowny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego