Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
szybkich wyżej wspomnianych przemian nie jest z reguły nowym tworem społecznym a raczej zlepkiem tradycyjnych instytucji, opartych o prawa grupy rodowej, wiarę w przodków lub inne wierzenia pogańskie i wreszcie niepisany kodeks prawny regulujący współzależność jednostek i grup. Czy możliwe jest wprowadzenie świadomych reform w tradycyjnej strukturze społecznej bez podważenia spoideł i sprężyn życia zbiorowego?
Przykład Afryki wskazuje na poważne niebezpieczeństwa i - powiedzmy to sobie szczerze - ujemne następstwa wprowadzenia

modelu nowoczesności, to jest częściowej westernizacji, "zachodniej" technologii pracy, zerwania z mitologią, magią itd. Widzimy to w takich pojedynczych skupiskach jak osady górnicze w Zagłębiu Miedzi ("Copperbelt") w Północnej Rodezji, w miastach
szybkich wyżej wspomnianych przemian nie jest z reguły nowym tworem społecznym a raczej zlepkiem tradycyjnych instytucji, opartych o prawa grupy rodowej, wiarę w przodków lub inne wierzenia pogańskie i wreszcie niepisany kodeks prawny regulujący współzależność jednostek i grup. Czy możliwe jest wprowadzenie świadomych reform w tradycyjnej strukturze społecznej bez podważenia spoideł i sprężyn życia zbiorowego?<br>Przykład Afryki wskazuje na poważne niebezpieczeństwa i - powiedzmy to sobie szczerze - ujemne następstwa wprowadzenia<br><br>&lt;page nr=111&gt; modelu nowoczesności, to jest częściowej westernizacji, "zachodniej" technologii pracy, zerwania z mitologią, magią itd. Widzimy to w takich pojedynczych skupiskach jak osady górnicze w Zagłębiu Miedzi ("Copperbelt") w Północnej Rodezji, w miastach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego