Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
z nich (pożar domu). Tym silniejszy jest potem efekt kontrapunktyczny. Mocno wybrzmiewa w tych momentach kontrast horyzontalnego charakteru całego filmu z krótkim, gwałtownym upadkiem (z góry na dół) słoja z mlekiem i wybuchem (z dołu do góry i na dół) płonącego domu. Toteż następna scena przynosi ulgę i katartyczny wręcz spokój.
Efekt ten jest silnie odczuwany w odbiorze dzieła Tarkowskiego. Bardzo trafnie ujął to Tadeusz Sobolewski w artykule Film jako modlitwa:
Film, choć przykuwający, wymaga od widza pokonania wielu progów, przełamania irytacji, nawet nudy, minut pustych, trudnych do przebrnięcia, a przecież naładowanych jakimś napięciem. Na koniec zostajemy nagrodzeni kilkoma minutami prawdziwego
z nich (pożar domu). Tym silniejszy jest potem efekt kontrapunktyczny. Mocno wybrzmiewa w tych momentach kontrast horyzontalnego charakteru całego filmu z krótkim, gwałtownym upadkiem (z góry na dół) słoja z mlekiem i wybuchem (z dołu do góry i na dół) płonącego domu. Toteż następna scena przynosi ulgę i katartyczny wręcz spokój.<br>Efekt ten jest silnie odczuwany w odbiorze dzieła Tarkowskiego. Bardzo trafnie ujął to Tadeusz Sobolewski w artykule Film jako modlitwa:<br>Film, choć przykuwający, wymaga od widza pokonania wielu progów, przełamania irytacji, nawet nudy, minut pustych, trudnych do przebrnięcia, a przecież naładowanych jakimś napięciem. Na koniec zostajemy nagrodzeni kilkoma minutami prawdziwego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego