Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Pan) i przede wszystkim debiutantki Rachel Hurd-Wood (Wendy), której uroda i wdzięk na długo pozostają w pamięci.

Janusz Wróblewski

W GALERII



Malarz filozof

"Umarła klasa" czy "Klatka" to obrazy, które trudno przeoczyć w każdej poważnej dyskusji o malarstwie polskim ostatniego ćwierćwiecza. A jednak te i inne prace Macieja Świeszewskiego sporadycznie tylko można oglądać w galeriach czy na wystawach. Artysta unika bowiem rozgłosu i obcy jest mu tradycyjny model robienia kariery. A szkoda, bo jest rzadkim przykładem nie tylko absolutnego mistrzostwa w posługiwaniu się pędzlem i farbami, ale też malarza, dla którego filozofowanie stanowi podstawową pożywkę własnej sztuki. Stąd jego obrazy
Pan) i przede wszystkim debiutantki Rachel Hurd-Wood (Wendy), której uroda i wdzięk na długo pozostają w pamięci. <br><br>&lt;au&gt;Janusz Wróblewski&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;W GALERII&lt;/&gt;<br><br>&lt;div1&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Malarz filozof&lt;/&gt;<br><br>"Umarła klasa" czy "Klatka" to obrazy, które trudno przeoczyć w każdej poważnej dyskusji o malarstwie polskim ostatniego ćwierćwiecza. A jednak te i inne prace Macieja Świeszewskiego sporadycznie tylko można oglądać w galeriach czy na wystawach. Artysta unika bowiem rozgłosu i obcy jest mu tradycyjny model robienia kariery. A szkoda, bo jest rzadkim przykładem nie tylko absolutnego mistrzostwa w posługiwaniu się pędzlem i farbami, ale też malarza, dla którego filozofowanie stanowi podstawową pożywkę własnej sztuki. Stąd jego obrazy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego