Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
w ich własnej przestrzeni semantycznej odwołuje się do mechanizmów typu refleksyjnego, analogicznie do regulacji samego organizmu".
Katastrofa struktury rudymentarnej systemu dzieła sztuki jest tutaj częścią "semantycznego uniwersum" odbiorcy. Katastrofa powoduje zmianę morfologii dzieła sztuki - struktury jedynie o charakterze ilościowym (fizyczność) - w jakościowo znaczącą strukturę zaktualizowaną. Struktura rudymentarna traci stabilność, ale stabilne elementy struktury opierają się "przemianie", w przeciwieństwie do pozostałych elementów - niestabilnych, katastroficznych. Forma dzieła sztuki ujawnia tendencję do rozpadu, reorganizacji; dzieło może być rozpoznane w pojedynczym odbiorze i w tym znaczeniu subiektywnym, przez konkretnego pojedynczego odbiorcę. Proces odbioru dzieła sztuki będzie doprowadzony do końca, gdy dzieło zostanie właściwie zrozumiane. Często
w ich własnej przestrzeni semantycznej odwołuje się do mechanizmów typu refleksyjnego, analogicznie do regulacji samego organizmu".<br>Katastrofa struktury rudymentarnej systemu dzieła sztuki jest tutaj częścią "semantycznego uniwersum" odbiorcy. Katastrofa powoduje zmianę morfologii dzieła sztuki - struktury jedynie o charakterze ilościowym (fizyczność) - w jakościowo znaczącą strukturę zaktualizowaną. Struktura rudymentarna traci stabilność, ale stabilne elementy struktury opierają się "przemianie", w przeciwieństwie do pozostałych elementów - niestabilnych, katastroficznych. Forma dzieła sztuki ujawnia tendencję do rozpadu, reorganizacji; dzieło może być rozpoznane w pojedynczym odbiorze i w tym znaczeniu subiektywnym, przez konkretnego pojedynczego odbiorcę. Proces odbioru dzieła sztuki będzie doprowadzony do końca, gdy dzieło zostanie właściwie zrozumiane. Często
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego