Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
religii. Zamiast rzeczywistego wzbogacenia edukacji humanistycznej narażono w praktyce jej wymiar etyczny na degradację i kompromitację. Etyka stała się dziedziną podejrzaną dla większości katechetów, rodziców i uczniów, a grozi nam, że już niedługo będzie wręcz utożsamiana z propagandą ateistyczną i moralnym relatywizmem. Tym bardziej, że w wytworzonej sytuacji o jej status w szkołach walczy najaktywniej Polskie Stowarzyszenie Wolnomyślicieli, potwierdzając tym samym poniekąd wszystkie uprzedzenia. Wpływ na eliminację z programu nauczania przedmiotów mogących wzbogacać ogólną wiedzę humanistyczną (filozofia, historia sztuki i kultury, nauki społeczne etc.) ma także system narzucony przez Kartę Nauczyciela. Nie przewiduje ona właściwie statusu nauczyciela niepełnoetatowego, więc trudno jest
religii. Zamiast rzeczywistego wzbogacenia edukacji humanistycznej narażono w praktyce jej wymiar etyczny na degradację i kompromitację. Etyka stała się dziedziną podejrzaną dla większości katechetów, rodziców i uczniów, a grozi nam, że już niedługo będzie wręcz utożsamiana z propagandą ateistyczną i moralnym relatywizmem. Tym bardziej, że w wytworzonej sytuacji o jej status w szkołach walczy najaktywniej Polskie Stowarzyszenie Wolnomyślicieli, potwierdzając tym samym poniekąd wszystkie uprzedzenia. Wpływ na eliminację z programu nauczania przedmiotów mogących wzbogacać ogólną wiedzę humanistyczną (filozofia, historia sztuki i kultury, nauki społeczne etc.) ma także system narzucony przez Kartę Nauczyciela. Nie przewiduje ona właściwie statusu nauczyciela niepełnoetatowego, więc trudno jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego