Typ tekstu: Książka
Autor: Zielińska Teresa
Tytuł: Maszyny kroczące
Rok: 2003
prędkość obrotowa, a cyfrowy sterownik ze sprzężeniem pozycyjnym oblicza prędkość rzeczywistą, sygnał sterujący jest bezpośrednio proporcjonalny do błędu prędkości.
Stabilizacja prądu silnika zalecana jest przy sterowaniu momentem napędowym,
sprzężenie tachometryczne (prędkościowe) przy sygnale sterującym proporcjonalnym do prędkości, a kompensacja i×R przy sygnale określającym napięcie zasilania silnika.
W większości cyfrowych sterowników wykorzystujących sprzężenie z enkoderów sygnał wyjściowy steruje prądem zasilania w obwodzie silnika (jest to też nazywane sterowaniem momentem). W tym przypadku we wzmacniaczu stosowana jest stabilizacja prądowa.
W dostępnych profesjonalnych wzmacniaczach silników istnieje możliwość wybrania
typu sterowanej wielkości, która jest dostarczana na ich wejście przez sterownik
i "akceptowana" przez wzmacniacz
prędkość obrotowa, a cyfrowy sterownik ze sprzężeniem pozycyjnym oblicza prędkość rzeczywistą, sygnał sterujący jest bezpośrednio proporcjonalny do błędu prędkości. <br>Stabilizacja prądu silnika zalecana jest przy sterowaniu momentem napędowym, <br>sprzężenie tachometryczne (prędkościowe) przy sygnale sterującym proporcjonalnym do prędkości, a kompensacja i×R przy sygnale określającym napięcie zasilania silnika. <br>W większości cyfrowych sterowników wykorzystujących sprzężenie z enkoderów sygnał wyjściowy steruje prądem zasilania w obwodzie silnika (jest to też nazywane sterowaniem momentem). W tym przypadku we wzmacniaczu stosowana jest stabilizacja prądowa. <br>W dostępnych profesjonalnych wzmacniaczach silników istnieje możliwość wybrania <br>typu sterowanej wielkości, która jest dostarczana na ich wejście przez sterownik <br>i "akceptowana" przez wzmacniacz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego