Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
w ilości lub wartości sprzedaży analizowanych produktów.
Aby ocenić pozycję konkurencyjną miejscowego przedsiębiorstwa lub eksportera na danym rynku, należy ustalić strategię konkurowania firm tam działających. Jest to bowiem istotne przy podejmowaniu decyzji przyjęcia własnej strategii w tym względzie.
Istnieją trzy podstawowe strategie konkurowania, a mianowicie:
- strategia niskich cen, możliwa do stosowania przez przedsiębiorstwa działające na dużą skalę i osiągające dzięki temu korzyści skali, czyli niższe koszty jednostkowe,
- strategia dyferencjacji (różnicowania), polegająca na zaoferowaniu nabywcom unikatowych cech samego produktu lub innych elementów marketingu (np. szczególnie dobrą obsługę techniczną, gęstą sieć dystrybucji oznaczającą dobry dostęp do miejsca zakupu),
- strategia koncentracji, polegająca najczęściej na
w ilości lub wartości sprzedaży analizowanych produktów.<br>Aby ocenić pozycję konkurencyjną miejscowego przedsiębiorstwa lub eksportera na danym rynku, należy ustalić strategię konkurowania firm tam działających. Jest to bowiem istotne przy podejmowaniu decyzji przyjęcia własnej strategii w tym względzie.<br>Istnieją trzy podstawowe strategie konkurowania, a mianowicie:<br>- strategia niskich cen, możliwa do stosowania przez przedsiębiorstwa działające na dużą skalę i osiągające dzięki temu korzyści skali, czyli niższe koszty jednostkowe,<br>- strategia dyferencjacji (różnicowania), polegająca na zaoferowaniu nabywcom unikatowych cech samego produktu lub innych elementów marketingu (np. szczególnie dobrą obsługę techniczną, gęstą sieć dystrybucji oznaczającą dobry dostęp do miejsca zakupu),<br>- strategia koncentracji, polegająca najczęściej na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego