recytowana w większości <br>klasztorów zen współczesnej Japonii. Tacy japońscy mistrzowie zen, jak <br>Dogen czy Hakuin, cenili najbardziej Sutrę Lotosu Przedziwnego Prawa (sanskr. <br>Saddharmapundarika-sutra; chiń. Miaofalianhuajing; jap. Myohorengekyo). <br>Hakuin twierdził nawet, że zamiast wpatrywania się w 'kluczowy wers' koanu, <br>można koncentrować się, recytując tytuł Sutry Lotosu Przedziwnego Prawa. <br>Analizując problem stosunku mistrzów zen do sutr, musimy uświadomić <br>sobie, że zawierają one nauki bliskie zen. Jak słusznie zauważa Dumoulin, <br><q>"wszystkie sutry mahayany zgadzają się co do poglądu, iż najwyższa prawda <br>nie może być pojęta bez wewnętrznego jej doświadczenia, wszystkie też <br>podkreślają, chociaż niektóre w większym, a inne w mniejszym stopniu, że <br>to