Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
mieszanego
(cztery msze); wiąże się zaś z pewnością z oczywistą różnicą specyfiki faktury
i kolorytu. W poprzednich rozdziałach podałem wiele przykładów i komentarzy
odnoszących się do tych mszy, spójrzmy więc podsumowująco na ich styl, jakkolwiek
cykle te zasługują na osobne, szersze studium. Nowowiejski był z pewnością kompozytorem
świadomym pewnej odrębności stylu współczesnej mu muzyki kościelnej (na co zwracałem
uwagę). W 1935 r. otrzymał od papieża Piusa XI tytuł Szambelana za swoje dzieła
religijne (informacja w nocie mszy nr 4). Równocześnie rodzajem talentu i wyobraźni
twórczej odbiegał daleko od rygoryzmu stylistycznego, szczególnie zaś rygoryzmu
założeń cecylianizmu. Świadczą o tym jego msze, które
mieszanego <br>(cztery msze); wiąże się zaś z pewnością z oczywistą różnicą specyfiki faktury <br>i kolorytu. W poprzednich rozdziałach podałem wiele przykładów i komentarzy <br>odnoszących się do tych mszy, spójrzmy więc podsumowująco na ich styl, jakkolwiek <br>cykle te zasługują na osobne, szersze studium. Nowowiejski był z pewnością kompozytorem <br>świadomym pewnej odrębności stylu współczesnej mu muzyki kościelnej (na co zwracałem <br>uwagę). W 1935 r. otrzymał od papieża Piusa XI tytuł Szambelana za swoje dzieła <br>religijne (informacja w nocie mszy nr 4). Równocześnie rodzajem talentu i wyobraźni <br>twórczej odbiegał daleko od rygoryzmu stylistycznego, szczególnie zaś rygoryzmu <br>założeń cecylianizmu. Świadczą o tym jego msze, które
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego