Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
koszty wpływające bezpośrednio na wynik finansowy. Występuje więc potrzeba racjonalizacji i kontroli powstawania kosztów u samych źródeł, tzn. w jednostkach organizacyjnych, które także przyczyniają się do tworzenia zysków. Stosowanie metody wymaga wdrożenia pełnego rachunku kosztów i zysków, w odniesieniu do tzw. centrów kosztów, centrów zysku lub centrów rozwoju oraz wykorzystania stymulacji ekonomicznej. Metoda jest najczęściej stosowana w ramach rozrachunku wewnętrznego i controllingu.
- Metoda zarządzania przez marketing. Metoda ta opiera się na założeniu, że funkcje marketingowe przenikają całą organizację, której szanse na przychody i zyski tkwią w otoczeniu rynkowym. Zarządzanie przez marketing zmierza do optymalnej i wszechstronnej adaptacji organizacji ze względu na
koszty wpływające bezpośrednio na wynik finansowy. Występuje więc potrzeba racjonalizacji i kontroli powstawania kosztów u samych źródeł, tzn. w jednostkach organizacyjnych, które także przyczyniają się do tworzenia zysków. Stosowanie metody wymaga wdrożenia pełnego rachunku kosztów i zysków, w odniesieniu do tzw. centrów kosztów, centrów zysku lub centrów rozwoju oraz wykorzystania stymulacji ekonomicznej. Metoda jest najczęściej stosowana w ramach rozrachunku wewnętrznego i controllingu.<br>- Metoda zarządzania przez marketing. Metoda ta opiera się na założeniu, że funkcje marketingowe przenikają całą organizację, której szanse na przychody i zyski tkwią w otoczeniu rynkowym. Zarządzanie przez marketing zmierza do optymalnej i wszechstronnej adaptacji organizacji ze względu na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego